fbpx

Naujienos ir patarimai

← grįžti atgal

Ką dažnai nutyli automobilių gamintojai? Paslauga, kuri padidins vairavimo kokybę

Gamintojai neretai dėl pinigų ar svorio taupymo pagaili garso izoliacijos automobiliui. Triukšmas salone gal ir nestebina ekonominės klasės hečbeke, tačiau sumokėjus daug pinigų už prabangiomis važiavimo savybėmis pasižymintį ratuotį nepageidaujamas šniokštimas gali erzinti.

Garso izoliacija automobiliui – dėl kokių priežasčių automobilių gamintojai ją aukoja? Pirmoji – gana elementari – pinigai. Izoliacinės medžiagos kainuoja nepigiai, tad gamintojas, norėdamas rinkai pasiūlyti pigų automobilį, į jį nedės papildomų triukšmą mažinančių medžiagų. Net ir mažiausi pigūs šiuolaikiniai modeliai važiuoja tyliau nei seni automobiliai, tačiau kartais nuvilia didesnių ir brangesnių automobilių garso izoliacija. Kadangi prabangiems automobiliams kaina nėra itin jautrus pardavimų rodiklis, atsiranda kita priežastis – reikalavimai atitikti emisijų standartus. Europos Sąjungos iškelti reikalavimai automobilių efektyvumui tokie aukšti, kad gamintojai investuoja milijardus eurų, norėdami CO2 emisijas sumažinti vos vienu kitu gramu. Didelės įtakos automobilio efektyvumui turi jo svoris, todėl jis taupomas net menkiausiose detalėse, kurios kartais turi įtakos važiavimo komfortui. Pavydžiui, garso izoliacija automobiliui.

Tačiau gamintojo pagailėtos triukšmo izoliacijos klausimą galima išspręsti. Tokią paslaugą teikia Kaune įsikūrusi “Autoestetikos studija”, kuri teigia, kad po tam tikrų patobulinimų automobilis gali važiuoti gerokai tyliau nei naujas, jame geriau  skambės muzika, netgi geriau laikysis šiluma ir nesikaups drėgmė. “Šiuo metu siūlome tik vieną garso izoliacijos variantą, kuris yra maksimalus. Sluoksniais montuojame vibracijų, terminę ir garso izoliaciją, kad klientai vėl sėdę prie savo transporto priemonės vairo pajustų geriausius pojūčius”, – sakė “Autoestetikos” direktorius Igoris Čelpačenko.

Automobilio garso izoliaciją sudaro keturios dalys. Pirmiausia metalas sutvirtinamas vibraciją izoliuojančia medžiaga, kurios pagrindas yra bitumas, mastika arba kaučiukas. Dėl klampios struktūros ji stipriai sumažina vibracijas ir slopina metalinių dalių ir konstrukcijų rezonansą.

Kaip antrasis izoliacijos sluoksnis naudojamos šilumą izoliuojančios ir garsą slopinančios medžiagos. Jos nesugeria drėgmės, todėl automobilio salone ji nesikaupia. Taip vienu metu gaunama dviguba nauda: slopinamas iš lauko sklindantis ir sulaikomas iš vidaus išeinantis garsas, šaltuoju sezono metu viduje sulaikoma šiluma, o šiltuoju – atvirkščiai, neleidžiama automobilio salonui greitai įkaisti. Taip taupoma klimato kontrolės naudojama energija.

Galiausiai tvirtinamos triukšmo izoliavimo medžiagos. Tai lipni, iš supurinto polimero pagaminta medžiaga, kuri sugeria didžiąją dalį foninio triukšmo ir leidžia atsiskleisti tikrosioms akustinėms garsiakalbių savybėms. Paskutinis štrichas – šalinami girgždėjimai tarp vidinių dalių elementų.

“Viso automobilio garso izoliacijos montavimo procesas gali trukti nuo 3 iki 5 dienų. Jis užtrunka, nes tai kruopštus ir tikslus darbas. Šią paslaugą ypač rekomenduojame naujų automobilių, kurių gamintojai šios problemos neišsprendė dėl masės ir galios santykio, savininkams.”, – kalbėjo vadovas.

Tylesnis važiavimas – tik vienas pagerėjimas po papildomos garso izoliacijos montavimo. Sumažėja vėjo, ratų, lietaus  keliamas triukšmas, izoliuojamas garsas iš variklio, sumažėja kėbulo vibracijos.

Melomanai džiaugsis akivaizdžiai pagerėjusiu garso aparatūros akustiniu sodrumu. Padidėja durų svoris, jos tampa stangresnės, tad maloniau užsidaro. Šaltojo sezono metu šiluma ilgiau išsilaiko viduje, o šiltuoju periodu ilgiau mėgaujamasi kondicionieriaus vėsuma.

Garso izoliacija automobiliui –  kaina ir darbų eiga čia

Meistro konsultacija teikiama tel. +370 630 80018

Teksto autorius žurnalas © “Keturi Ratai”

Foto medžiaga UAB “Autoestetikos sprendimai”

Sekite mus facebook ir instagram

← grįžti atgal